رایگان- جدیدترین فیلمها - کلیپها و تم های موبایل - پروژه

فیلمهای روز دنیا رایگان - تم ها و نرم افزار های موبایل - پروژه های دانشجوی رایگان - مقالات تخصصی - ترجمه - دانلود رایگان - عکس

رایگان- جدیدترین فیلمها - کلیپها و تم های موبایل - پروژه

فیلمهای روز دنیا رایگان - تم ها و نرم افزار های موبایل - پروژه های دانشجوی رایگان - مقالات تخصصی - ترجمه - دانلود رایگان - عکس

Digg.com چیست و چه می کند؟

Digg.com چیست و چه می کند؟
"دیگ" که نشات گرفته از کلمه ای انگلیسی، با کمی تغییر (به علت اینکه
dig.com پیش از این توسط شرکت والت دیزنی خریداری شده است) به معنی کندن و کاویدن است، سایتی جهت ارسال و مشاهده اخبار است که به شیوه ای متفاوت از پیشینیان خود اداره می شود. تفاوتی که در اغلب زمینه ها سایتهای نسل جدید رخ داده است: نحوه ارزش گذاری و ویراستاری.
سایتهای سنتی خبری و یا درج مقالات به صورت سردبیری اداره می شوند. یعنی مقالات توسط نویسندگان ارسال و توسط سردبیر (یا سردبیران) خوانده و با اهمیت تشخیصی آنها بر روی سایت قرار می گیرد. یعنی خروجی سایت نتیجه کار فردی یا نهایتا جمعی عده محدودی با دسترسی خاص است.

 

برای توضیحات بیشتر ادامه مطلب رو کلیک کنید

در Digg ارسال کنندگان و مطالعه کنندگان تصمیم می گیرند که خروجی سایت چگونه باشد! این تفاوت شما را قطعا به یاد تفاوتهای میان سایت بریتانیکا و ویکی پدیا می اندازد که کاملا قیاس صحیحی است. Digg تلفیقی از تگ گذاری، وبلاگ نویسی و روند عادی یک سایت خبری است که دو انتظار از آن می رود: اول اینکه با روش دموکراتیکی اداره سایت فرض بر اینست که اطلاعات بسیار کم خطاتر و نزدیک تر به ذایقه بازدیدکنندگان موخر باشد، امری که در ویکی پدیا با وجود شبهات اولیه و اتهاماتی که مخالفان آن میزدند نهایتا طبق نتایج تحقیق بر صحت اطلاعات داخل ویکی، اثبات شد.
بطور دقیقتر عملکرد دیگ بدین صورت است که بعد از ارسال مطالب از سوی بازدیدکننده، مطلب ارسالی بلافاصله به "محوطه صف کند و کاو" ارسال می گردد و برای همه بینندگان قابل رویت می شود. اکنون مطلب آماده دریافت نظرات است. بینندگان می توانند مطالب را مطالعه کرده، نظرات خود را بیان نموده و به آن نمره (رتبه) دهند.
بعد از اینکه هر نوشته حدود 25 اظهارنظر دریافت نمود در صفحه اول سایت، با حفظ قابلیت دریافت نظرات بیشتر، نمایش داده می شود. مقالات خلاصه ای از نوشته ای هستند که نویسندگان در سایت یا وبلاگ خود قرار داده اند و بوسیله یک یا چند لینک کل آن در سایت دیگ قابل مشاهده می باشد.

از آنجا که میزبان مطلب یا مقاله شما سایت شما یا وبلاگتان هست، ممکن است کاملا متنی خودمانی و با ادبیات راحتی که معمولا در وبلاگها سراغ از آن داریم در دیگ بگذاریم. بطور کلی محیطهای جدیدی که در وب شاهد حضورشان هستیم به جای روی آوردن به پیچیدگیها و عبور دادن محتوای خود از مسیر های رسمی، سعی دارند رویکردی دموکراتیک، ساده و مبتنی بر اراده کاربران داشته باشند. Digg نیز مصداقی از این رویکرد است.
در این محیط همه کاربران در یک زمان نویسنده، خبرنگار، ویراستار، دبیر  خواننده هستند! تصور چنین محیطی شاید کمی آزار دهنده باشد. کسی شاید علاقه نداشته باشد مطلبش توسط صدها نفر که به بیشتر آنها متخصص امر نیستند ارزیابی شود، یا کس دیگری شاید نگران قدرت اخباری باشد که حتی برای لحظاتی ممکن است تاثیری بر روند امر مهمی مثل ادغام تجاری دو شرکت بزرگ و یا اعلام آخرین محصول یک شرکت معتبر، داشته باشد. ولی تحمل چنین شوکی شاید خود آزمون خوبی برای دموکراسی و بالابردن ظرفیت پذیرش عقاید دیگران باشد. صاحب نظری می گوید "در وب آینده، هر کسی می تواند برای 15 دقیقه مشهورترین فرد جهان باشد!"

بدیهی است که میزان دقت ارزش گذاری و انطباق نتیجه نهایی با خواسته عرف رسانه ای، وابسته به میزان بزرگی جامعه ویراستاران (که همان کاربران ثبت نام کرده سایت هستند) است. تا پایان سال 2005 این سایت بیش از یکصدهزار کاربر داشته است که نمای امیدوارکننده ای از آینده را ترسیم می نماید.

 مختصری از تاریخچه دیگ از دانشنامه ویکی پدیا:
دیگ در اواخر سال 2004 توسط کوین رز، اون بایرن، رون گوردزتسکی و مدیر عامل مجموعه جی آدلسون راه اندازی شد. هدف اولیه تنها تجربه روندی جدید برای اداره چنین سایتی بود. کوین رز در مصاحبه ای با شبکه
ZDNet می گوید: کار بر روی پروژه از اکتبر سال 2004 شروع شد و ما بیشتر میتوان گفت با ایده سایت بازی بازی می کردیم. ولی از دسامبر 2004 فعالیت اصلی سایت آغاز شد."
نگارش اولیه سایت که توسط دن رایس تهیه شده بود حاوی فضایی برای تبلیغات نبود ولی نگارش دوم سایت در تاریخ جولای 2005 با تبلیغات گوگل ادسنس بالا آمد که اعتراض برخی کاربران را هم به علت پیچیده تر شدن الگوریتم کاری سایت به همراه داشت. طراحان سایت قول دادند در نگارش بعدی سادگی گذشته را برای کاربران فراهم نمایند. در ماه فوریه سال 2006 سایت دیگ در لیست 500 سایت برتر اینترنت از نگاه سایت آماری الکسا قرار گرفت. منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد